marți, 20 iulie 2010

Intelepciunea la romani

Daca nu am mai zis, zic acum: io-s un mare admirator al traditiilor populare , izvorate din adanca intelepciune a poporului din care, mandru, fac parte.

Ma fascineaza pana la sange dansul calusarilor, mastile „semigrotesti”, mersul cu capra, cu sorcova, cu plugusorul, cu steaua, cu dinamo si pula mea , alte metode de cersit specifice natiei. Le consider mult superioare dansurilor africane din mijlocul salbaticiei. Aia nici macar n-au curent si incearca sa ne copieze.


Un obicei absolut minunat il stiu de la stiri, binenteles si pot spune cu mana pe inima ca tot, tot m-am taiat de bucurie si mandrie cand am fost informat de existenta lui. Cica, in ceva zone din estul tarii, tineri feciori din sate alaturate se intalnesc in camp deschis si se ciomagesc voiniceste cu batele. Batranii, femeile, copii si gainile urmaresc cu sufletul la gura derularea traditiei. Reprezentantii satului castigator au dreptul de a organiza toate balurile pe perioada intregului an. Cum sa nu-i iubesti?

Ma impresioneaza la fel de tare vorbele de duh ale batranilor cumparati de cei care nu-i aveau. Gen: cine se scoala de dimineata departe ajunge si evident raspunsul graba strica treaba. Io cred ca orice proverb de-asta de cacat din limba romana are un corespondent care il contrazice. Unde, pula mea, mai ii intelepciunea?


Vorbind io asa pe programele de socializare pe net cu cea mai faina bloggerita din lume( marghi, daca imi dai drept de blog, zic ca tu ai fost), am ajuns la un sait de proverbe si zicatori scrise cu patos de tinerii urmasi ai batranilor intelepti. Watch:


Bautura a inecat mai multi oameni decat oceanul.” petrus

Broasca mica face gura mare.” smaranda

Buturuca mica rastoarna carul mare.” teo

Buturuga mica rastoarna carul mare.” ionut

Buturuga mica rastoarna carul mare.” troase ady

Buturuga mica rastoarna carul mare.” valentina

Ca acasa la tine nu-i nicaieri mai bine.” andrew (normal, in pizda ma-tii, ca stai in irlanda)

Carte este mama invataturii.” zaharia ioana madalina

Ce e val ca valul trece.” vali

Cine-i harnic si munceste are tot ce vrea, care-i lenes si se odihneste i se fura bateria sa!” Trezeguet (asta creca o scris la misto da imi place)

Cine stie carte are patru ochi.” Iunix

Daca asculti omul intelept vei avea de castigat in viata.” tiberiu

Daca nu esti atent ,iti intra pe o urechie si iti iese pe cealalta.” Denis

Daca prostia ar durea multi sa-r tavali pe jos!” C4t4lin

De vei vedea intelept, intra la el si pragurile usilor lui sa le roada piciorul tau.” costel

Astea le-am gasit in primele doua pagini. Daca aveti chef de distractie luati de-aici: http://www.copilul.ro/proverbe_si_zicatori_2.html